» E.L.F. Eyelid Primer

Jag vet att updaten har varit seg, men just nu passar jag på att njuta av sommarlovets sista dagar innan gymnasiet börjar på måndag. Dessutom har det varit stökigt hemma med omrenovering av kök = ingen el. Idag har jag dock en "ledig" dag, som ska ägnas åt bloggning och städning!
 


 
En primer används för att sminket ska sitta bättre, få bättre (klarare) färg och hålla hela dagen. Jag älskar min ögonlocksprimer från E.L.F.! Den kommer i fyra olika färger; Sheer (den ni ser på bilden), ChampagnePearl och Golden och ger även viss täckning. Inte lika mycket som en concealer, men tillräckligt för att reducera blodådrorna som ibland kan synas på ögonlocken.
Jag är helt beroende av min primer och det går inte en dag utan denna om jag har smink på ögonlocken, vare sig det är skugga, highlighter eller eyeliner. Med den här sitter det som berget, hela dagen! Dock är min i princip slut (det tog ett par månader, väl värt $1!), så bad min vän som just nu är i London att köpa med sig fler, hehe. Ett riktigt kap!
 
Appliceringen är enkel och sker snabbt genom att du applicerar krämformulan med den medföljande applikatorn - liknande ett läppglans - och jämnar sedan ut den med fingret. En liten klick räcker långt! Efter några sekunder, när primern torkat, kan du lägga på sminket.
 
Använder du någon primer när du sminkar dig?


LORISSA LOVEBOMB
14 Augusti, 2013 - 08:03 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

Ibland använder jag primer. Om jag har ögonskugga :)

sv: Åh, det var den bästa bloggkomplimangen. För det är tanken att bloggen ska vara så pass personlig att det känns som att man känner mig lite!


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback