» 6 penselmåsten

Har du någonsin känt att du haft för många sminkborstar? Nej, det kan inte vara möjligt.
Men kanske att du inte vet vad du ska ha alla till? Eller är du kanske en nybörjare som behöver att bra startkit?
 

Återigen måste jag lovorda mitt fantastiska 140kronors-set från ebay. Det innehöll allt jag behövde och lite till - och här listar jag de sex borstar och penslar du bara måste ha på ditt sminkbord!
 
 
  1. Blendingborste. Används till att sudda ut ögonsminkningar - perfekt när man ska sota! #275
  2. Foundationpensel. Inga fingrar eller svampar här inte! Fingrarna kan tillsätta bakterier i ansiktet, och svampar odlar dem istället. Använd en pensel, det ger dessutom ett mycket jämnare resultat. #190
  3. Puder-/rougeborste. En stor, fluffig borste är perfekt för både puder och rouge - glöm bara inte att torka av dem ordentligt mellan pudret och blushern om du använder samma borste! #136
  4. Bronzerborste. En snedskuren, lite mindre, fluffig borste är perfekt att använda till s.k. "contouring", då man applicerar bronzers och highlights i ansiktet för att framhäva olika delar såsom kindbenen eller pannan. En guide till contouring hittar du [ här ]! #168
  5. Concealerpensel. Doppa aldrigaldrigaldrig dina fingrar i concealerburken - då härsknar den mycket fortare än nödvändigt. Använd en platt, liten pensel istället. Denna kan också användas som läppensel! #316
  6. Ögonskuggspensel. En vanlig, liten, mjuk pensel med rundad topp som helt enkelt används för att applicera ögonskugga. #231
 
Vilka borstar tycker du man bara måste ha?
 
Jag använder kopior av M.A.C.'s penslar som jag köpte på ebay. De har dock korrekt numrering. Du kan hitta liknande borstar i alla skönhetsbutiker och även vissa varuhus.
 



Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback