» Basprodukter

Julia ställde den här frågan i min frågestundFör någon som sällan använder smink, vad skulle du tipsa om för bassmink/borstar/produkter att köpa? 
 
De viktigaste produkterna, enligt min åsikt, är bassmink, en neutral ögonskuggspalett, en prisvärd mascara och ett set med grundborstar för just de produkterna. Här har jag samlat ihop viktiga grundborstar, och här kan du se min privata samling!
 
Maybelline B.B.cream, WetnWild Coverall puder, H&M Rouge 'Tawny Rose', Aziza ögonskuggspalett, Maybelline Lash Stiletto Mascara.
 

Även en concealer kan vara värd att inhandla, men den jag har är nästan slut så det hade inte varit någon mening med att fota den ... Köp gärna en som har flera nyanser (mest känd är väl Make Up Stores All cover mix?) för att kunna täcka både finnar, mörka ringar och små blodådror.
En primer är ett plus, men inget måste.
 
Har man dessa fem produkter kan man få fram en hyfsad vardagssminkning på fem minuter, då det är mest fokus på grunden och en fin hy. Har man inte det ser vilken ögonmakeup som helst mycket sämre ut!
 
Vilka basprodukter äger du?


LORISSA LOVEBOMB
14 Augusti, 2013 - 18:51 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

Tack för svaret :D Jag har en concealer, en fusk-cover all från Viva la diva, looove it! Äger en bb cream också men använder den knappt, för har inget puder och så :)

Svar: Många B.B.creams funkar utan puder, dock inte den jag har då den blir alldeles för glasig.
beautyforlife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback