» Makeup första skoldagen

Idag mår jag mycket bättre, vet inte alls vad som flög mig hahah ... nåja!
 
Skolstarten närmar sig med språngsteg - jag börjar till exempel nästa måndag (så fram till dess lovar jag att ge er så mycket update jag bara kan!)! När börjar du skolan? 
 
Något många oroar sig för är hur man ska klä sig, hur man ha håret, hur man ska sminka sig första skoldagen. Mitt tips är - om du inte är van vid att leka med smink och vill ha en rejäl bomb redan första dagen - är att ha en neutral, solkysst bas med kanske en liten färgklick. Till exempel kan du sota ut en pigg färg tillsammans med en jordnära brun med lite lite skimmer, för en enkel men glad makeup.
 
 
 Allt hittas på makeupgeek.com för en billig peng.
 
Måla en eyelinervinge, använd en förlängande snarare än volymgivande mascara, dra på ett nudeläppstift  i valfri nyans och voilà, du är klar! Det går fort, ser inte överdrivet ut och kan bäras av alla.
Byt gärna ut den gröna mot en färg som matchar dina ögon. Vet du inte vilken det är? Lugn, det kommer att komma upp ett inlägg om det senare idag. :)


Isabell
11 Augusti, 2013 - 11:04 / BLOGG: http://vicktoriaisabellsfoto.blogg.se

Hej!
Använder du transparant puder? Om du gör det vart kommer det ifrån och hur mycket kostar det?

Och om du inte gör det vet du om något bra?

Svar: Kan lägga upp ett inlägg om det! :)
beautyforlife.blogg.se

Amanda
11 Augusti, 2013 - 12:31

Jag börjar 23 :)

olivia ♡ - mode, foto & vardag.
16 Augusti, 2013 - 11:08 / BLOGG: http://olivias.webblogg.se

så fin blogg du har!

- lust med ett bloglovin'byte?

Svar: Tack! Sure :)
beautyforlife.blogg.se

olivia ♡ - mode, foto & vardag.
17 Augusti, 2013 - 08:42 / BLOGG: http://olivias.webblogg.se

följer dig nu som nummer 5, säg till när du följer mig! :)


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback