» Transparent puder

Fick en fråga om jag kunde tipsa om transparent puder, så here it is.
 
 
Själv använder jag aldrig transparenta puder, det behövs ju inte med mitt mineralkit, och använder jag någon gång min B.B.cream behöver jag ett puder med täckning (vilket jag använder kan ni läsa om här).
Därför kan jag inte uttala mig om dessa specifika puder, men jag tänkte i alla fall tipsa om att budgetfavoriten E.L.F.  har två olika transparenta puder i sin studiokollektion.
 
Löspuder ca 60kr, kompaktdosa ca 38kr.
 
Då det mesta av E.L.F.s kollektioner är fruktansvärt prisvärt tvekar jag inte en sekund på att dessa puder ger bra täckning, fin matt yta och ett resultat som håller åtminstone i fem, sex timmar (ha med en dosa i väskan!).
 
Jag kommer definitivt att köpa en av dem när jag åker till USA i december, bara för att prova!


♡ ELSA ♡
11 Augusti, 2013 - 22:03 / BLOGG: http://bluueeandgreen.blogg.se

Jätte fin design! Har Linn Ahlborg gjort den? :)

Svar: Tack!Nej, det har hon inte. :)
beautyforlife.blogg.se

LORISSA LOVEBOMB
11 Augusti, 2013 - 22:12 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

vad är poängen med genomskinligt puder? :) Jag använder varken färgat eller genomskinligt så jag har ingen koll liksom :)

Svar: Fokuset är på att fokusera smink såsom foundation och concealer samt matta ner huden, istället för att täcka som till exempel mitt puder Coverall från WetNWild gör!
beautyforlife.blogg.se

LORISSA LOVEBOMB
11 Augusti, 2013 - 22:45 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

sv: Tack för frågorna i frågestunden, det kommer svar på dem imorgon :) Idag råkade tiden springa iväg helt enkelt... känns som att det går så himla snabbt allting! Snart börjar jobbet. Hihi!

Och tack också för svaret om pudret. Men alltså för mig som inte använder puder... är det dåligt? Är det bra för huden att använda puder?

Svar: Som allt annat smink kan puder täppa till porer, speciellt om man lassar på lager efter lager. Dock brukar det inte ge några större problem om du bara hittar rätt för din hudtyp! Googla runt eller fråga någon i en skönhetsbutik för att få hjälp till just din hy :)Mineralpuder (läs mer under kategorin 'Mineralsmink'!) däremot täpper inte till, innehåller inga konstiga ämnen och kan faktiskt hjälpa mot acne och andra hudproblem - dessutom räcker det oftast med en mineralfoundation i puderform istället för concealer, foundation och puder från ett "vanligt" sminkmärke! Vet inte om det hjälpte något, jag hoppas det :) Kommentera gärna igen om du har fler frågor :)
beautyforlife.blogg.se

Fatma
12 Augusti, 2013 - 01:49 / BLOGG: http://fatmas.blogg.se/

Nice!

Mikaela
13 Augusti, 2013 - 20:29 / BLOGG: http://lillmickan.se

Använd inte ELF produkter. Bara massa skit ihopkastat som de säljer billigt

Svar: Jag tycker att E.L.F. funkar superbra och är jättenöjd med alla mina primers, ögonskuggor och läppfärger därifrån. Vilka ingredienser är det du inte tycker om? :)
beautyforlife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback