» Fråga: Vilken B.B.cream är bäst?

Jag fick en fråga i min frågestund om vilken B.B.cream som är bäst. Jag har själv bara använt en, så jag tänkte helt enkelt skriva om den! Dumt att tipsa om något man aldrig testat. ;)
 
 
Maybellines Dream Fresh B.B.cream köpte jag på H&M för ca 100kr. Enligt Maybellines hemsida har B.B.creamen (B.B. står för Beauty Balm) 8 egenskaper i en tub:
  1. Suddar ut ojämnheter
  2. Ger lyster
  3. Jämnar ut hudtonen
  4. Återfuktar
  5. Gör huden mjuk
  6. Framhäver det fina i din hy
  7. Har SPF 30
  8. Innehåller 0 % oljor eller "tunga ingredienser"
 
Det här är en genomsnittlig grundkräm som absolut fungerar till vardags. Den täcker lite grann men definitivt inte lika mycket som en foundation (vilket heller inte är poängen), och sitter på hela dagen. Jag känner dock ett behov av att använda puder efteråt då den ibland har en tendens att göra huden blank. Den känns dock varken fet eller torr, utan lagom.
Det är viktigt att bara applicera ett tunt lager - jag råkade ta för mycket för någon vecka sen och fick ett breakout med finnar precis vid hårfästet. De har varit där sedan dess och trots behandling och rengöring kommer de nog vara kvar åtminstone veckan ut. I gengäld täcker B.B.creamen dock dem ganska bra för att vara en grundkräm.
Men alltså; för mycket av Maybellines B.B.cream = ett oljigt resultat och det ger i alla fall mig finnar!
 
Jag har inte använt något annat smink än B.B.cream, bilderna är tagna i samma ljus och har redigerats (ej retuscherats!) på exakt samma sätt.



Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback