» Läsarfråga: Vad är Glossybox?

 
GlossyBox är, enligt deras egen hemsida, "en omtalad prenumeration där du får hem en lyxig box med fem skönhetsprodukter varje månad. Den låter dig testa nya produkter och nya varumärken och förhoppningsvis hitta nya favoritprodukter! Det är ett kul sätt att vidga sina vyer i skönhetsvärlden och inte minst lite vardagslyx!", och jag måste hålla med. Det känns rätt lyxigt att få hem en snygg, rosa låda med sidenband och silkespapper hem, fylld med skönhetsprodukter som är så grymt kul att testa!
Ibland (de två senaste månaderna har varit så) finns det också ett tema i boxen, då lådan är specialdesignad. Superfint!
 
Tror att detta är min favoritbox någonsin. Superbra grejer (förutom drickan som smakade superäckligt hahah)!
 
Jag fick min GlossyBox-presentation i present, så för mig är ju det här gratis och eh, tja, det är grymt värt. En månad kostar 139:-, tre månader 417:-, sex månader (som jag har) 699:- och ett år 1 299:-. Jag tycker att det är ett helt acceptabelt pris - inte alltför sällan får man ju till och med originalstorlek på produkterna! När min prenumeration utgår efter augustiboxen, tror jag faktiskt att jag kommer att fortsätta min prenumeration.
 
Jag brukar även spara själva lådorna, både kartongerna och boxarna. Kartongerna funkar till förvaring, och det är superfint att ge födelsedagspresenter och julklappar i boxarna! Kommer definitivt att göra detta i jul. :)
 
 
 
Vad gör man då? Finns det ingen hake?
 
Förutom pengarna då, så finns det en grej till att göra. Jag vet dock inte om det är obligatoriskt, menmen. Det är att man recenserar produkterna man får! På GlossyBox-hemsidan kan man efter ca 1-2 veckor efter boxens utskick klicka sig in till några formulär med enkla frågor. Oftast är det bara svar där man ska fylla i hur nöjd man är med design, konsistens, doft, effekt etc på en skala 1-10. Inget ansträngande alltså!
Dessutom får man poäng, så kallade GlossyDots, varje gång man recenserar en produkt. När man sedan samlat ihop tillräckligt många dots får man en extra månads GlossyBox!  Tror att det tar fyra eller fem månader för att få tillräckligt många dots för en box.
 
 
Har ni några frågor så kommentera! 


LORISSA LOVEBOMB
08 Augusti, 2013 - 15:34 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

Jag köpte också ett halvår, bara för att ionte råka fortsätta i all evighet om det inte var bra, men jag avslutade efter de 6 månaderna. Men det ska bli så himla kul när jag flyttar upp till Jokkmokk att börja igen, för där finns inte the body shop där jag annars köper kosmetika ifrån, så Glossybox kommer vara en välkommen överraskning varje månad!

Svar: Hihi, det är ganska värt. :)
beautyforlife.blogg.se

Linnea
08 Augusti, 2013 - 15:51 / BLOGG: http://novembersystrar.se

Får man många grejer som man känner att man aldrig kommer att vilja använda?

Svar: Jag har hittills (prenumererat sen i mars) fått EN produkt jag provat och sen ratat, och det var en volymspray ur förra månadens box. Så jag skulle svara nej, det får man inte! Dessutom fyller du i en profil på hemsidan, så du får produkter anpassade till dig! T.ex. för färgat hår. Jag har inte ångrat mig ett dugg :)
beautyforlife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback