» Mitt hår

Ääääntligen ska jag sätta mig ner och skriva ett inlägg om mitt hår (eller tja, mer min hårfärg)! Jag fick några frågor om det i frågestunden och många kommenterar det så tänkte berätta lite om mitt blå hår. :)
 
 
Vilken färg använder du? 
- Jag använder Directions intensivtoning, i nyansen Lagoon Blue. Jag köper min på BlueFox men färgen finns även på Shock på Drottningengatan och på olika hemsidor!
 
Hur mycket räcker en burk färg till? 
- För mig räcker en burk precis. Mitt hår är lite längre än nyckelbenslängd och ganska tunt, så har du längre eller tjockare än så, köp två förpackningar!
 
 
 
Är det svårt att hålla blå färg? Dvs. tvättas det ur lätt? 
- Det blåa åker ur sjukt fort! Och som ni kan se på bilden ovan blir områden (till exempel topparna) grönaktiga efter ett par tvättar. Det finns heller ingen färgbomb som det gör till blont, lila, rött och brunt hår, så man får använda små knep för att i alla fall hålla färgen lite längre. Tvätta sällan och då snabbt i kallt vatten med en liten mängd schampo för färgat hår, undvik hårspray och andra produkter med alkohol, undvik starkt solljus, etc. etc. Vill man vara fin får man lida pin!
 
Tittar folk mycket när du är på t.ex. stan? 
- Ja. Det är sånt man får räkna med så fort man ser "annorlunda" ut. Mest är det äldre och barn som tittar, men de som är värst är vuxna, i åldern 35-55. De tittar liksom elakt på en. Barn tycker det är ashäftigt och jag har fått många positiva kommentarer från äldre. Men medelålderspersonerna är värst, de är mer dömande än tonåringar (som knappt verkar bry sig alls). De lär sina barn att inte stirra, men gör det själv!?
Nåja, det är inget som rör mig, egentligen. Stirrar någon brukar jag hälsa eller, om jag är med en kompis, högt kommentera att "folk är dumma som tror att de är diskreta när de stirrar, helt sjukt". Då är det de som får blickarna på sig! :)
 
Har du haft några andra extremfärger? 
- Jag har inte haft några andra lika klara, "konstiga" färger, men rött har jag haft, och lila. Det röda var en vanlig Schwarzkopf/Viva/whatever-färgning, och det lila en permanent från H&M! Den var dock väldigt mörk (speciellt efter andra färgningen då det blev färg på färg) så skulle inte räkna den som extremfärg!
Jag älskade (och älskar!) det lila men det blev alldeles vinrött till slut så jag blekte det och fastnade för blått. Funderar på att gå tillbaka till lila igen, fast aningens ljusare, och mer lila, istället för bordeaux haha!
 
  
Det röda var mycket klarare och ljusare i verkligheten! Gaaaamla webcambilder.
 
Sliter det mycket på håret? 
- Det blåa sliter inte då det är en toning och inte färgning, och jag har faktiskt märkt att mitt hår är både mjukare och vackrare direkt efter en toning. Dock sliter blekningen som behövs innan (även om jag är blond blekte jag då färgen fäster då - därför är det skitsvårt att få färgen att fastna i min blonda utväxt, men jag är för pank för att köpa blekning också heheh)! Rekommenderar Moods blekning i den ljusaste nyansen. Sliter minst av alla de jag testat, kliar inte, luktar inte och ger ett grymt resultat!
 
Från mörkvinrött till detta på en blekning. I like! 
 
Här är alla hårfärger jag haft! Vilken passar jag bäst i, tycker ni? Den ljusblonda är min naturliga. :)
  
 
 
Har ni fler frågor kan ni ställa dem i kommentarerna!


Sara Blomqvist Johansson
20 Augusti, 2013 - 17:31 / BLOGG: http://saracatharina.blogg.se/

Häftiga färger!

LORISSA LOVEBOMB
20 Augusti, 2013 - 20:03 / BLOGG: http://lorissalovebomb.se

sv: Tack snälla, gud så glad jag blir!

Jag har aldrig haft blått, det är jättefint! Men jag har haft rosa, lila, rött och så alla nyanser av brunt och så svart och blondt och vitt. Så det var en hel del det också :D

Svar: Åh, rosa är jag också sugen på! Har en flaska ståendes i badrumsskåpet så vi får se ... ;)
beautyforlife.blogg.se

Kuro
21 Augusti, 2013 - 22:48 / BLOGG: http://kuronyappy.devote.se

Oh nice! :'D Har haft massa oliak hårfärger jag med :3 Kan inte sluta byta, tröttnar så fort xD
Jag tyckte om det lila-röda eller vad man ska kalla det :'D


Kommentera inlägget här:


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Trackback